بعد از انتخاب رنگ سبز چمنی به عنوان رنگ سال 2017 و دو رنگ رز کوارتز (Rose Quartz) و آبی ملایم (Serenity) به عنوان رنگ سال 2016 شرکت معتبر پنتون رنگ فرابنفش (Ultra Violet) را به عنوان رنگ سال 2018 انتخاب کرد.
هدف از انتخاب رنگ فرابنفش (Ultra Violet) نمایندگی دو صفت مبتکرانه (Inventive) و تخیلی (Imaginative) است.
این رنگ توضیح می دهد که اصالت، خلاقیت و تفکر خیالی است که ما را به سوی آینده هدایت می کند.
رنگ فرابنفش پیچیده و معقول انتخاب شدهنشان می دهد که اسرار کائنات در پیش رو است و اکتشافات جایی بسیار فراتر از مکانی است که ما امروز در آن ایستاده ایم. همچنین پنتون هم عقیده دارد که آسمان عظیم و نامحدود شب الهامی بخش تمایل به دنبال کردن دنیایی در بیرون خودمان است.
لاتریس ایزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون، می گوید:
ما در زمانه ای زندگی می کنیم که نیازمند نوآوری و تخیل است
بومی با نام پانتون 18-3838 یک بوم فرابنفش (Ultra Violet) است که سعی می کند آگاهی و توانایی ما را به سطح بالاتری هدایت کند. با توسعه تکنولوژی های جدید و آشنایی با کهکشان های بیشتر، به بیان هنری برای انعکاس معنوی لازم است و فرابنفش راه را برای چیزی که هنوز نمی آید روشن می کند.
موسسه رنگ Pantone (از خانواده Pantone) ارائه دهنده خدمات مشاوره رنگ است. این شرکت وظیفه پیش بینی روند تمایل رنگ در جهانی را بر عهده دارد. این شرکت به شرکت های دیگر در زمینه رنگ در هویت برند، توسعه محصول یا استفاده از رنگ به عنوان یک دارایی استراتژیک، خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. موسسه رنگ Pantone در همکاری با برندهای جهانی سعی می کند تا از قدرت، روانشناسی و احساسات رنگ در استراتژی طراحی خود بهره مند شود. این موسسه در سراسر جهان به عنوان منبع اصلی اطلاعات رنگی و پیش بینی روند تمایل فصلی، رنگ سفارشی و توصیه های پالت رنگی برای هویت محصول و هویت سازمانی شناخته می شود.