سبد خرید
0
No products in the cart.

چند اشتباه بزرگ در طراحی کارت ویزیت

چند اشتباه بزرگ در طراحی کارت ویزیت

در این مقاله سعی شده چند اشتباه در طراحی کارت ویزیت و همچنین رعایت استانداردهای لازم جهت چاپ کارت ویزیت مطرح شود تا بتوانید بهترین طرح را با توجه به  زمینه فعالیت خود  آماده چاپ کنید.

همان طور که مشخص است business card (کارت کسب و کار) که در فرهنگ فارسی ما آن را کارت ویزیت می‌شناسیم کارتی است که نمایان‌گر نوع کسب وکار شما همراه با آدرس، تلفن‌های تماس و راه‌های ارتباطی دیگر نظیر پست الکترونیک، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… است.

پس مهمترین نکته این است که در طراحی کارت ویزیت خود سعی کنید موارد اصلی که شامل نام شرکت و فعالیت شرکت در یک خط ( نام شخص وسمت برای کارت‌های شخصی)، آدرس و شماره‌های تماس عنوان شود و از شلوغ کردن بی‌رویه کارت به شدت بپرهیزید،

خیلی‌ها کارت ویزیت را با بروشور اشتباه می‌گیرند و کل فضای کارت را پر از اطلاعات می‌کنند که این اشتباه‌ترین کار در طراحی کارت ویزیت است؛ زیرا کسی که کارت شما را نگاه می‌کند در اولین نگاه از شلوغی کارت ویزیت شما دلزده می‌شود و جذب کسب وکار شما نمی‌شود.

اشتباه بزرگ دیگر در طراحی و چاپ کارت ویزیت قرار دادن کادر در طراحی کارت ویزیت هست. اگر چند اسکناس (چه داخلی چه خارجی) را کنار هم قرار دهید مشاهده می‌کنید که اسکناس‌هایی که در طرح آنها از کادر استفاده شده یکسان نیستند.

دستگاه‌های برش حتی در سطح پیشرفته دارای خطا هستند و قرار دادن کادر باعث می‌شود کارت ویزیت شما بعد از چاپ با چیزی که طراحی کرده‌اید تفاوت محسوسی داشته باشد و کادر موردنظر به شکل نامنظمی در می‌آید.

 اگر قصد چاپ کارت ویزیت کتان، کهلر و کلا کارت ویزیت‌های بافت‌دار را دارید سعی کنید طرح را تن پلات طراحی نکنید؛ زیرا این نوع کارت‌ها در سطح خودشان برآمدگی و فرورفتگی دارند و همین امر باعث کمرنگ‌تر شدن و ایجاد نقطه‌های سفید در قسمت تن پلات می شود که بعد از چاپ جلوه خوبی ندارد.

پس برای کارت ویزیت‌های بافت دار سعی کنید از پس‌زمینه‌های روشن و رنگ‌های روشن استفاده نمایید و کلا از ایجاد فضاهای تن پلات بپرهیزید.

چاپ کارت ویزیت به دو روش چاپ دیجیتال (فوری) و چاپ افست (معمولا غیر فوری) انجام می‌شود. قبل از طراحی کارت با مراکز چاپ جهت راهنمایی تماس بگیرید و نحوه چاپ را انتخاب کنید؛ چرا که خروجی این دو چاپ کمی باهم تفاوت دارند (از نظر رنگ و اندازه).

بعضی رنگ‌ها در چاپ دیجیتال و بعضی‌ در چاپ افست (که البته به مدل دستگاه و میزان کارکردش هم بستگی دارد) بهتر دیده می‌شوند. پس اگر حساس هستید و می‌خواهید بهترین خروجی را از طرحتان بگیرید، حتما اول نحوه چاپ را انتخاب کنید و سپس مطابق با انتخابتان طراحی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان